Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Bodycenter.

2009-09-29 10:53:22 i Träning

Eftersom jag ska vara här i fem veckor (fyra kvar nu) har jag skaffat träningskort på Bodycenter här i Vilhelmina. Första passet avverkade jag imorse. Det var ett smått ineffektivt pass då jag var tvungen att leta, ställa in och känna av de maskiner jag ville använda. Jag är ju van att träna på IKSU och där kan jag alla lokaler och maskiner. Det kommer nog att lossna med tiden. Körde igenom biceps och rygg i alla fall och det kändes fint, än fast gymmet var iskallt av någon anledning. Fick typ frostskador av hantlarna..

Har haft handledningssamtal nyss och det kändes bra. Jag har bett min handledare att vara så petig som möjligt och kommentera alltifrån svar på frågor från eleverna till hur jag positionerar mig i klassrummet. Våra samtal blir långa men då får jag också ut väldigt mycket av dem. Varför gör man annars praktik? Jag trivs bra här.

Snart blir det lunch med mamma, men först ska jag rätta klart uppsatserna.


Kommentarer

Emily
Elva blir bra. Jag ringer innan.
Du gör det bra! Elevrespons, egen respons och så hinner du responsa mig också. Keep up the good work och tusen tack för din tid. Ses snart. Kram

Skriv en kommentar