Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Våra rader trillar ur och ligger kvar.

2009-10-26 21:48:40 i Musik!

Det har varit en fin dag idag. Mötte upp klassen halv nio för uppsamling och därefter grupparbetade vi till strax efter två. Sedan traskade jag ned till stan för skivinköp, presentköp till Alexandra som fyllt år och fix med busskortet. Efter mina ärenden begav jag mig åter till skolan där jag nästan gjorde klart avhandlingsuppgiften! Klockan 17 var det dags för körrep. Repet gick bra och jag skrattade som vanligt åt Ola som snackar om att vi ska tänka ånglok när vi tänker crescendo under en italiensk jullåt, och därefter börjar han mumla på italienska innan han övergår till att med full kraft sjunga ut det tänkta arret - som han vill att det ska låta. Jag skojade med Sara och sa att det säkert är Ola som har fuskskrivit in en massa fermat i låtarna! Efter kören åkte jag till Sabina och barnen och fikade och lekte med legodjur. Nu är jag hemma efter en lång, men rolig dag. Ps: magen är bättre idag och jag kan återigen leva som en vanlig människa.

Skriv en kommentar