Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Renässansmänniskan.

2009-10-06 16:29:40 i Studentlivet

Om jag skulle få en tidsmaskin och resa bakåt i tiden skulle jag vilja hälsa på Shakespeare, Molière, Cervantes, Da Vinci och de andra lirarna. Verkar vara ena sköna typer de där. Renässansen alltså. Vilken fri och nydanande tid. Jag är så insnöad på detta nu så jag nästan blir rädd för mig själv.

Dagen startade upp med APT (arbetsplatsträff), fortsatte med handledningssamtal, lunch med Emily och sötaste Nikki, planering inför ett nytt moment i litteraturhistoria och dagen avslutades med en lektion där en av mina elevgrupper redovisade om antikens gudar. Bra dag. Ikväll ska jag och pappa på en träff med byborna om Dalasjö-almanackan där vi ska välja vilka bilder som ska få representera varje månad.

Keep it real, som en gammal skribent skulle ha sagt.


Jag tror nog att jag och Molière skulle ha mycket intressanta saker att prata om. Han kan ju t.ex. ge mig tips på hur man kommer vidare med en text. Ja. Vad vet jag. Nu kvällar jag i alla fall.


Kommentarer

A E L
Se nu till och inte välja några psyk-bilder.....
Åh fy vad orättvist!

Nu känner jag hur surfaktorn börjar koka i mig, haha!

han är fruktansvärt fin den killen! :)

Titta bör man annars dör man:)
Anders: Nej, vi faktiskt hyffsade bilder. Jag fick med tre, weho! En på sjön i maj, en på pappa och snöslungan i feb och en på höhässja i feb/mars.



Skriv en kommentar