Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Om hösten avslutas allt fortare.

2009-10-06 09:04:44 i Allmänt


Så här fint var det förra veckan klockan sju när solen kämpade sig upp.


Och så där skir är nattfrosten som lagt sig på äppelträdets blad.

Jag skrev en dikt en gång om julgransglitter och snögnister och om november och tankar som tänker i dvalor. Jag slängde bort den. Eller så har jag kvar den nånstans. Gnistrigt är ett fint ord. Både svagt och distinkt - jag gillar ju kontraster.

Skriv en kommentar