Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Clementin.

2009-10-22 15:27:35 i Allmänt

Jag äter mellanmål. Avslutade det hela med en clementin. Jag drar ut på njutningen genom att låta det ta minst en halv minut för varje klyfta att slinka ned i min mage från att den nuddat mina läppar. MM. Jag älskar clementiner. Så är det bara. Jag prackade på mamma drygt 2 kg clementiner i måndags och med en en galen och besatt min förmedlade jag befallningen: köööp.

Jag + clementiner = en fin kombination.

Och så luktar de ju så gott också.


Kommentarer

imorgon blir den eftersom mormor å morfar kommer på lördag, men de lär ju iofs bli fest då oxå fast me start senare kring 21 kanske?!;P ouss
Brorsan
Instämmer. Faktum är att jag redan har ätit tre stycken idag! Men kan du redogöra kring skillnaden mellan clementin, mandarin och satsumus?!
Clementin och satsumas är samma sak. Satsumas är en sorts clementin. Mandarin har jag hört att de helst inte importerar till sverige för de har så mycket kärnor
Eftersom syrran tydligen är inkapabel att svara gör jag det åt henne...



Clementin (blandning mellan Mandarin och någon annan frukt): urtypen, saftig och sur och även den minsta av de tre frukterna dessutom kärnfri



Mandarin: sötsliskig frukt med helvetes massa kärnor, har även en tendens att bli torr och smaklös inget att rekommendera



Satsumas: ungefär som Mandarin fast torrare och det är i regel "småmysiga" gammkärringar som köper dem utan att äta upp dem...
"Clementinen skapades 1902 genom en korsning av mandarin och pomerans."
L: Vad du har fel! Jag har säkert inte rätt i det jag skrivit heller. Men du har fel i vad satsumas är! Satsumas ar de egenskaper som du beskriver clementiner som! De är små, har tunt skal, är saftig, sur och är kärnfri!

Skriv en kommentar