Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Winnerbäck ikväll!

2009-11-26 14:19:40 i Musik!

Ikväll ska jag, Patrik och brorsan på Lars Winnerbäcks konsert. Man kan säga att jag har växt upp med hans musik. Jag började lyssna på honom år 1999. Det är 10 år sedan. Lars har funnits där när man har varit ledsen, glad, förvirrad och han kommer alltid på texter man önskar att man skrivit själv. Jag och Emily lyssnade på honom hemma i vårt stall via ett inspelad kassetband. Det är fina minnen! Jag har sett Winnerbäck live fyra gånger. Första gången var med Emily, vi gick i nian och hade längtat ihjäl oss ett helt år. Våra klasskompisar tyckte att Lasse var en "gammal gubbe", men nu vet jag flera som lyssnar på honom. Andra gången var på Idun med Kristoffer, tredje gången var på Nydala - en utomhuskonsert - med Emil och Fredrik och fjärde gången var på Yran sommaren 2008. Ikväll är det alltså femte gången gillt. Hans senaste album "Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen" är inte ett av mina favoritalbum av honom (det är "Vatten under broarna", 2004, "Söndermarken", 2003 och "Rusningstrafik", 1997) men det bjuder i alla fall på några guldkorn som "Jag fattar alltihop" och "Fribiljett mot himlen".

Det ska bli intressant att höra Andreas Grega, kvällens förband, har bara hört ett fåtal låtar av honom. Tidigare år har Lasse haft förband som Abalone Dots, Anna Ternheim och Elin Sigvardsson och alla de damerna hör ju till några av mina högt favoriserade band!

Ikväll kommer pappa, som är här i stan på jobb, och brorsan och käkar middag!


Kommentarer

A E L
Hoppas det blir bra! Men jag tror han bara får en trea i morgon i veeeeeeeeeeeeeeeeeee kååååååååååååååååååå
Vilken tur att jag aldrig köpte några biljetter.. för inte hade jag kunnat gå. Men, jag har som sagt sett honom och jag vet ju att det förmodligen inte är sista gången. Hälsa från mig. Puss
A E L
E du sjuk? Du har ju inte kommenterat hur det var.

Skriv en kommentar