Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Universalplagget.

2009-11-02 12:49:20 i Allmänt

Ett av mina absoluta favoritplagg är min svarta sjal. Den använder jag mer eller mindre hela tiden. Jag använder den som sjal runt halsen, som sjal runt huvudet under dåliga hårdagar, som kjol på stranden, som filt på bussen, som linne på sommaren, som väska i akuta nödfall, som huvudkudde.. Ja. Det var väl det jag ville skriva. Tack för att du finns, sjalen.


Här har jag sjalen på huvudet som skydd för solen när jag swischar runt på en cykel i Grekland.

Här använder jag sjalen som en kofta. (Förlåt för bildkvalitéten.)

Och här - det klassiska användandet - ihopvirad runt halsen under en föreläsningsrast.

Skriv en kommentar