Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Till mina bröder.

2009-11-30 12:26:32 i Allmänt


Igår var det ju första advent. Och nu vill jag höra, kan ni ramsan som ska läsas när man tänder det första ljuset? Den som vinner får en extra kaka vid fikat nästa helg!

(Mina bröder är kassa på att lära sig adventsramsan och de läser alltid verserna i total oordning så detta är ett internskämt oss emellan!).

Kommentarer

Brorsan (den äldre)
hahaha... nu jävlar.. nått i den här stilen tror jag: När första ljuset brinner, står julens dörr på glänt, då gläds vi åter alla att fira få advent! :)



+ poäng!
Det är rätt! Hurra!



LUDVIG; skärpning!
Jag håller med föregående talare förutom på en sak, "då gläds vi att firas FÅD advent!!!



Jag tog förresten ut Polarisen idag, det har kommit ungefär en dec snö.
HAHAHA! Just ja! Icket att förglömma det extra tillagda D:et som tydligt ska uttalas!



Åh, jag vill också köra skoter! Igår regnade det här och idag är det lite frost.

Skriv en kommentar