Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Patrik och sjukdomarna

2009-11-04 18:36:10 i Studentlivet

Nej, Patrik har inte fått en massa sjukdomar. Dock pluggar han så intensivt till sin tenta på fredag att jag tror att han börjar bli hypokondrisk. Han läser nämligen om kroppens olika sjukdomar. Såhär långt gick det idag:

Jag - Åh! Jag har fått hicka! Den vägrar ge sig!
Patrik - Du! Hicka ska man inte underskatta! Visste du att man kan få kronisk hicka?
Jag - Jasså?
Patrik - Och ifall en kroppsdel domnar bort måste du på en gång säga till, det kan vara en sjukdom! Det är jättevanligt med muskelsjukdomar!
Jag - Va?
Patrik - Ja! Då kan musklerna förtvina musklerna och du blir till sist helt förlamad!




Skriv en kommentar