Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

November, säg mig, visst tar du slut snart?

2009-11-13 14:55:23 i Allmänt

Mina kära farbror Anders älskar november. Det gör inte jag.
Han tycker att november är årets mest underskattade månad.
Han njuter av att se hur november river upp allt och slår ut det allra minsta tecken på liv.
För några dagar när vi pratade sa han:
Det är rått, kallt och brutalt i november! Det är fantastiskt!

Just därför. Usch.


Kommentarer

A E L
10 grader i dagens november. lite lätt duggregn.kent har växt lite,mkt tack vare de positivt laddade texterna.
Lars
Jag känner din kära farbror Anders väl, han är en mycket fin människa. Han har helt rätt angående November. Inte ens en höstfärgsbrinnande Lönnskog i New England slår en göteborgsk grå, tungt regndrypande tisdagmorgon i slutet av månaden. Poesi utan ord...
Anders: Duggregn och Kent - bra kombination. Själv lyssnar jag på Ingrid Michaelsson just nu.



Lars: Trevligt! Han är fin han! Här i Umeå ligger det ett milimetertjock lager snö på taken som kombineras med deprimerande, fastklamrande löv på björken utanför mitt fönster. November, nej tack. Men snart är det ju december.
Anonym
Han låter lite morbid.
Lars
...för övrigt är Daniel Lemma kund hos oss. Han gillar nog inte november men han är trevlig ändå.
Häftigt! Kan du be om hans autograf till en fattig Umeåstudent som inte hade råd att gå på hans konsert igår? Det vore vänligt!

Skriv en kommentar