Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Luftpaus.

2009-11-02 19:50:14 i Musik!

Körrepet gick rikigt dåligt. Textildesignstudenterna hade modevisning i Ljusgården under vår körtid och vi blev förpassade till en av ensemblesalarna som är gjord för kanske 10-15 pers + instrument. Luften tog slut efter 10 minuter och jag var mer död än levande efter repet. Det faktum att vi dessutom harvade på med en låt som för oss sopraner låg runt trestrukna c hela låten var inte göttmos kan jag ju säga. Kombinationen noll luft och höga toner är som gjord för svimningsattacker. Dock fokuserade jag på hållningen och tog av mig skorna och då gick det bättre.


Ola var i alla fall på gott humör som vanligt. Han är verkligen en stor tillgång i vår kör!

Skriv en kommentar