Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Häst och hund-morgon på Hippologum.

2009-11-29 13:09:33 i Allmänt

Jag måste erkänna att jag var rätt trött när jag masade mig upp strax före åtta efter gårdagens utgång. Men när det var hundar och hästar som lockade var det ändå lätt att kliva upp ur den varma sängen. Jag, Göran, Elisabeth och Japp har nämligen varit på hundutställning på Hippolugum under förmiddagen. Efter det äventyret kikade vi på Patriks innebandymatch, men därifrån har jag inga bilder då matchen var så hetsig, haha!


Fin hund!




- Vi vill också upp i ringen och springa och få godis!


Vi träffade Bjerre och Susanne som skulle rida ut. Susanne är medryttare till två hopphästar. Bjerre har nyss börjat rida och jag tycker att han är duktig!


Bra att ha en pall till hjälp vid uppstigning.


Jag blev avundsjuk, vill också rida ut på fina hästar i novemberfrosten!


Skriv en kommentar