Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fast egentligen kanske man bara vill ha en mottagare.

2009-11-05 14:56:33 i Allmänt

När jag vaknade imorse var det snö på taken.
Det var fint.
Jag tror det var meningen.
För snart kan man ju göra snöänglar.

Saker jag gjort och ska göra idag:

- Luktat på en väns kaffekopp
- Ätit ohälsosamt mycket clementiner
- Pratat om religionspsykologi, halloweenkostymer, nyköpta skor och grannar
- Lyssnat på musiklärarstudenternas konsert
- Skrivit
- Mottagit ett skrivtips
- Mailat mina skapande svenska-grejer till Anna
- Gjort den kanske godaste blåbärssmoothien som jag nånsin druckit
- Plankat "Falla fritt" på keyboarden.
- Ikväll ska jag på fyspass på IKSU.
- Sen ska jag läsa. Jag har så mycket bra böcker som väntar på mig!


Skriv en kommentar