Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Examensarbetet.

2009-11-10 13:28:52 i Studentlivet

Under förmiddagen har jag avverkat det första seminariet inom examensarbetet. Min studie ska handla om hur man som lärare skapar motivation hos elever och den kommer att inriktas mot gymnasieelever och svenskämnet. Vi kommer att ha två seminarier till, sedan är tanken att vi ska sitta hemma på kammarn och göra resten. Under denna tid kommer jag naturligtvis ha en handledare som kommer att lotsa mig när jag tappar styrfart. Jag kommer att bli en eremit under dessa 10 veckor! Det är jag och Bertil Enstöring fram till mitten av januari.




Kommentarer

Jag är LIVRÄDD för Bertil Enstöring. LIVRÄDD!

Skriv en kommentar