Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Summer lovin'

2009-05-30 22:21:56 i Allmänt


Kanske den sötaste blomman av dem alla: Förgätmigej.


Båtar som guppar i vattenbrynet.


Vovve i vatten.


Upphängda kläder på flotträcket.


Somriga fötter.


Och håret i knut, osminkat ansikte och tusen fräknar.

DET ÄR SOMMAR FÖR MIG.
Västervik, 30 maj 2009.


Kommentarer

Ann-Marie
Vilka härliga bilder, nu är det sommar.

Eran Agapanthus praecox väntar att få flytta till Ersboda.

Kramar till Er båda, vi hörs.

Skriv en kommentar