Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Körsångens mörka sidor.

2009-05-07 20:34:16 i Musik!

Kvällens extrarep med kören inför konserten gick sådär. Ibland kändes det kanon och ibland som att jag inte borde pyssla med sång utan med något helt annat. Jag hatar när rep innan konserter är ojämna. Det gör mig spattig. Mer än vanligt. Jag hoppas i alla fall att ni (ni som kan!) kommer och tittar på mig och min kör nästa fredag i Stadskyrkan klockan 19.00! Hoppas att det låter bra och som det ska då i alla fall. Det är huvudsaken.


Skriv en kommentar