Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Just nu. Precis just nu.

2009-05-27 11:59:21 i Allmänt

Väcktes imorse av Patrik som kysste mig hejdå. Har skrivvecka i veckan så jag är hemma och skriver på mitt arbete. Klev upp till en dag med en himmel som hänger tungt över stan. Cyklade till IKSU där jag körde ett arm- och benpass. Cyklade hem och hann bara träffas av några regndroppar. Nu sitter jag och käkar en god lunch och klockan 13 ska jag tvätta och skriva vidare på arbetet. Trädkronorna utanför fönstret blåser vilt omkring och vattenpölarna utökar sin vattenmängd. Tomas Andersson Wij sjunger ur mina högtalare och diskmaskinen kör ett återhållsamt ackompanjemang. Visst har jag en skön onsdag?


Denna bild passar bra. Dansande dimma i kvällens lugn. Ängarna här utanför förra sommaren.

Kommentarer

Skrivvecka låter som en bra grej. Vad är det för arbete ni håller på med nu? Kram

Skriv en kommentar