Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Idag har jag lekt sjuksköterska.

2009-05-10 14:08:52 i


Detta härliga skrapsår kom Patrik hem med efter att ha spelat fotbollsmatch på grus.

Jag tvingade honom att sitta stilla så jag fick torka rent med sårdesinfektion. Jag hatar sårdesinfektion. Det gör alla. Det svider och man måste härda. Men jag vet efter alla sår jag fått att desinfektionen minskar ärrbildningen och det viktigaste: tar bort smutset. Nu ska jag kika igenom mitt arbete en sista gång och sen ska jag cykla iväg till jobbet och jobba kväll!

Kommentarer

Jag älskar sårdesinfektion. När jag gick gymnasiet snodde jag en flaska för att hälla på mina ridsår på fingrarna. Smärta!

Skriv en kommentar