Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Memories & laugther.

2009-03-02 15:20:45 i Studentlivet

Jag börjar misstänka att jag åt någon slags fnittergröt imorse, för idag har jag skrattat ovanligt mycket. Min normala skrattfrekvens är ju ofta över det normala, men idag slogs säkerligen något slags rekord i skratt! Vi (seminariegruppen och jag) har under några timmar mer eller mindre engagerat arbetat med vår kära enkätrapport och efter det gick vi på den schemalagda röstverkstaden. Rösten är ju viktig i läraryrket! Det var mest basicgrejer man fick lära sig där, i alla fall för mig och de andra musikmänniskorna som sjungit mycket och gått hos sångpedagog. Det roligaste var när man skulle arbeta två och två för att känna på varandras magmuskler (diafragmans inre bålmuskultatur) och Rikard börjar prata om djurkorten vi skulle beskriva för att analysera våra röster.. Ja, det kanske inte var så roligt för er att läsa om, men för mig har detta varit en rolig dag i alla fall! Nu har vi slutat och jag sitter och harvar på med en av vfu-uppgifterna. Tog med mig datorn hit för att slippa dötid mellan skolan och kören. Kören börjar 17.00 och det ska bli spännande att se och sjunga för den nya körledaren! Har ju missat tre rep nu när jag har varit på praktik hemma i vilda, vackra Vilhelmina.

Något som också gjorde denna dag till en fin dag var ett mail jag fick av Emma Sikström. Min underbara vän från gymnasietiden. Hon hade hittat någon gammal bild från någon julshow där vi hade åttiotalstema under en låt.


Kommentarer

Imit
Det är väl vår julshow gissar jag!
Hejsan! Har du lust att bli Veckans blogg hos mig och få en bild av din blogg och en länk till din sida?



Jag väljer en ny bloggare varje vecka som jag tycker förtjänar lite extra uppmärksamhet. Om du är intresserad är det bara att lämna en kommentar hos mig! :) Jag kollar in alla bloggare som vill bli valda. Jättebra sätt för dig att få nya läsare och för mig att hitta nya spännande bloggar att följa. :)



(Kika in tidigare vinnare under kategorin "Veckans blogg".)
Vilken julshow var det där??

Jag kommer inte ihåg vad vi gjorde på dom andra julshowerna förutom vår egen, haha... gör du?
Vi var ju med på både ettornas och treornas show också, så Idamari har rätt: det är tvåornas julshow som bilden kommer ifrån.

Skriv en kommentar