Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Människokroppen.

2009-03-11 19:40:27 i Allmänt

Just nu ligger det två planscher på vårt vardagsrumsgolv. En på människans skelett och en på människans muskelsystem. Som om dessa planscher inte vore nog använder Patrik MIG som levande modell.

P - Ta av dig tröjan! Jag ska känna på en muskel!
C - Okej.
P - Mm. Här går muskelfästena ihop. Hm.. okej. Här sitter Infraspinatus och där är Supraspinatus.

Och så där håller det på. Jag lär också blir proffs på människokroppen och dess konstruktion.



Kommentarer

Min faste Maud har dessa planscher i sitt gästrum i källaren och jag kunde inte sova där när jag var liten för jag tyckte dom var så läskiga.
imit
MOahahahahah!

Skriv en kommentar