Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kom möt mig vid grinden med din melodi.

2009-03-05 12:33:16 i Texter/dikter

Det var väldigt längesedan jag skrev något och publicerade det här. Jag har lidit av avstannad kreativitet. Men min vän Caroline tipsade mig för ett tag sedan om flödesskrivning vilket innebär att man skriver i 5 minuter. Här är den färdiga produkten av min första flödesskrivning. Bitvis hyffsad, bitvis kass, enligt mig själv. Vad tror ni?


Jag är ingen regel man lär sig.
Inget spel man fuskar i.
Jag är ingen sjö man kastar sig i
om man inte kan simma.

Jag är ingen dag man börjar med en dålig frukost.
Ingen bristvara i ett uttalat behov.
Jag är inget man konstruerar
utan ritningar.

Jag är ingen fördom man bekantar sig med.
Ingen Europaväg med fartkontroller
Jag är ingen gitarr som stämmer sig själv.

Jag är ingen bok med 376 sidor och ett slut.
Ingen scen med en publik som givit ett överpris för en akt.
Jag är inget färdigt upplägg med klara direktiv.

Jag är ingen föreläsning man inte orkar ta anteckningar ifrån.
Ingen penna som går sönder på en dag.
Jag är ingen av alla de dammkorn som samlas i hörnen.

Jag är ingen tonart med ackordsfärgningar.
Ingen stråke på kaffedarr.
Jag är ingen massproducerad blockflöjt för 10-åringar.

Jag är ingen film med ellips och peripeti.
Ingen dikt med omkväden.
Jag är ingen pjäs utan statister.

Jag är under ständig konstruktion där tiden är mitt främsta behov för överlevnad och utveckling.

Carolina, februari någon gång.

Kommentarer

Skrev du verkligen utan tankepauser? ;)



Den var bra, sista meningen var sämre för då blev det övertydligt.
Nej, inga utan tankepauser. Jag har ändrat den lite ocksa. Ja, jag vet. Funderade på om jag skulle ta bort den, men jag kände att jag ville rama in texten på något sätt. Avsluta den. Fler skrivtips mottages tacksamt! ;)
A E L
Väldigt bra tycker jag . Speciellt det med kaffedarr!
Tack! Jag kan riktigt se mig någon kaffenarkoman spela fiol utan att ha druckit sin dagliga dos kaffe! Därför skrev jag så!
A E L
Ja,det är ju direkt hälsovådligt och få för svagt kaffe också...............kan gå illa. Zoega forza forever...............................
imit
Ah, kaffe!
Anonym
Måste tipsa dig om en superbra sida. Freestreet heter den.



Få presentkort på Nelly eller inte välja själv.



Gå in här helt gratis



http://www.freestreet.se/?r=135

Skriv en kommentar