Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Direktrapport från vår lägenhet.

2009-03-20 16:44:48 i Allmänt

16.20
Jag ligger på sängen och läser och väntar på att Patrik ska komma hem och laga mat eftersom jag har lagat mat hela veckan på grund av att Patrik haft långa skoldagar.
16.25
Patrik kommer in genom dörren och halvdör på soffan av utmattning.
16 27
Jag blir lite sur och talar om för honom att man ska vårda relationen även om vardagen är stressig.
16.30
Patrik missuppfattar mig och skyller min uppmaning på mitt låga blodsocker.
16.32
Jag påminner Patrik om att han ska laga mat och att vi behöver handla lite småsaker till middagen.
16.34
Patrik sätter sig vid datorn och går in på Dagens affärer och hoppar sedan rakt upp från stolen av lycka eftersom hans aktier har gått upp väldigt mycket.
16.35
Patrik hoppar på mig och kysser mig och säger att han ska åka iväg och handla och laga mat och att han älskar mig.

Mer aktier för att vårda relationer!


Skriv en kommentar