Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

UPP I TOK!

2009-06-26 20:53:38 i Träning

Jag och Patrik har suttit som på nålar hela matchen igenom. Sverige låg under med 3-0 mot England och vände till 3-3 på 13 (!) minuter. SINNES! Lite drygt är det att all spänning ska avgöras av straffar i slutet. Bittert. Sverige skulle ha vunnit.

Idag har det varit en bra dag. Jag har jobbat hela dagen och sen hade jag planerat in ett intervallpass i Gammliaskogen efter jobbet (det vill säga vid 16.15 då värmen nästan är som värst) och pliktskyldig som jag är så bytte jag om på jobbet och cyklade till Berghems-infarten till terrängspåret och tog på mig ryggsäcken och började springa. Det var inte skönt att springa med ryggsäck på ryggen då jag tillbringade fem timmar vid havet igår. Smärta. Men jag ville heller inte lämna ryggsäcken vid cykeln heller. Passet blev sådär, men det genomfördes och det kändes bra. De sista 15 minuterna var bäst då jag smygkapplöpte med en annan värmelöpare, haha!

När jag kom hem började jag med maten och så kom Patrik hem med jordgubbar som han köpt till mig. Lycka! Han känner mig väl! Jag vet ingen som gillar jordgubbar mer än vad jag gör. Jo, förresten: Mamma.


Kyckling - och grönsaksgrillspett!

Kommentarer

Åh, det är sjukt roligt att "smygkapplöpa" med andra som är helt ovetande!

Skriv en kommentar