Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Carolina kontrar kaosets kontraster.

2009-06-01 14:26:37 i Texter/dikter

Smakerna kastas våldsamt fram och tillbaka mellan tungspetsar
och ingen gör något för att registrera dem.
Blickarna hoppar okontrollerat och stressat
och de fattar inte mycket alls.
Mellan den mest trångsynte
och den givmilde tänkaren
skapas inga synapser.
Bara kaos och kontraster.
Ingen vet egentligen var det lider.
Behov är människans tvivel.


Carolina, 1 juni 2009.


Kommentarer

Ta bort sista meningen! För då blir texten riktigt riktigt bra!
Anonym
Mycket bra! Jag läste upp den för ania nu,och hon tyckte om den...........
Sv: Kul! Själv vet jag inte riktigt vad jag tycker om den, haha. Vi ses på torsdag! Det blir roligt!

Skriv en kommentar