Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Boktips efterlyses!

2009-06-22 21:02:36 i Allmänt

Hörrni. För mig är det ingen riktig sommar om jag inte har en hel hög olästa böcker att hugga in på (det är läsningen av skönlitteratur som är lyxen med somrarna - om vintern läser man ju så mycket kurslitteratur), så därför: ge mig boktips är ni snälla! Vad som helst som ni tycker är läsvärt!

Kommentarer

Ha ha jag kan tänka mig det, dom benen skulle man kunna döda för!

Allt är bara bra med mig, sommaren kom tillbaka till Avesta idag, sköönt!

Hur är det med dig?

Kram kram
Ha ha jag kan tänka mig det, dom benen skulle man kunna döda för!

Allt är bara bra med mig, sommaren kom tillbaka till Avesta idag, sköönt!

Hur är det med dig?

Kram kram
Jonas Gardell triologin, En komikers uppväxt, Ett ufo gör entré, och Jenny!



Allt med John Ajvide Lindqvist förutom Pappersväggar. (Låt den rätte komma in, Hantering av odöda och Människohamn(Den har jag dock inte läst själv än) )



Nina Hemmingsson - "Jag är din flickvän nu "



Paulo Coelho: "Alkemisten" & "Veronika bestämmer sig för att dö"



"Glöm att ni har en dotter" - Sandra Gregory



"Vi som aldrig sa hora" - Ronnie Sandahl
Mamma
Hej ! Gillar man deckare så är sommaren räddad med Mons Kallentoft: Midvinterblod, Höstoffer och Sommardöden eller Mari jungstedt: Den du inte ser och I denna stilla natt.

Kram Mamma !
Snabba Cash och Aldrig Fucka Upp av Jens Lapidus!
Brorsan
instämmer i Emilys tips: läste ut Aldrig Fucka Upp för några dagar sedan...

Skriv en kommentar