Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Avskalat.

2009-06-17 18:41:58 i Musik!


Ibland är det enkla vackrast. Sommarblommor plockade på en regnvåt äng. En av de musikgenrer som är de allra vackraste och mest avskalade är den svenska folkmusiken sjungen a cappella, alltså helt utan instrumental uppbackning. För några år sedan såg jag dessa tjejer sjunga i Näsåkers kyrka under Urkult. Kraja heter gruppen och deras stämarrangemang ger mig en sån där gåshud som man kan leva på ett tag och plocka fram när helst man behöver den.

Lyssna: http://www.youtube.com/watch?v=NjQYBXatTNA&feature=related


Skriv en kommentar