Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Work.

2009-07-25 21:49:06 i Träning

Jag och Sandra har tävlat om vem som varit mest ofräsch idag på jobbet. Jag duschade i förrgår så egentligen var läget inte akut, men hela dagen har jag känt mig superäcklig. Dock är det hela åtgärdat genom en lång dusch och nu sitter jag här i Patriks morgonrock och kvällsfikar. Igår cyklade jag till jobbet i regn och cyklade hem från jobbet i regn och imorse var regnet även då ett troget sällskap då jag cyklade till jobbet halv sju. Det är skönt att jobba när det regnar. Imorgon jobbar jag mellan sju och halv fem och efter helgen är jag ledig måndag och tisdag, hurra! Då ska jag träna! Förra veckan hade jag ju en mycket välbehövlig vilovecka och denna vecka har jag vart sjuk några dagar så kroppen har nu fått vila i hela två hela veckor med undantag för ett riktigt kasst löppass i måndagskväll (febern satt väl och tryckte redan då kanske). Nu är det dock slut med att ligga på sofflocket och jag känner hur det drar i träningstarmen! Jag drömde till och med om styrketräning inatt och blev besviken i morse att jag måste vänta ända till måndag till jag kan entra gymmet. Jag längtar till träningshösten 2009. Den kommer att bli kanon. Det känner jag på mig.

Förresten. Nina Kinert är min "kommahemefterkvällsjobbmusik". Hon är fantastiskt bra. Såg henne som förband till Maia Hirasawa i april. Lyssna!

Skriv en kommentar