Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

On a rainy day.

2009-07-06 17:51:03 i Allmänt

Och så kom regnet. Översvallande och befriande. Man kan jobba i någon ordning utan att halvdö av värmeslag, man kan springa utan att krevera av en stillastående luft och det bästa av allt: man kan dricka te. Ikväll ska jag fira med några kannor te.

Idag var det några pensinärer på jobbet som såg filmen "Så som i himmelen" och medan jag gick runt och gjorde i ordning eftermiddagsfika till alla hann jag med att halvse några scener. Under scenen då då Helene Sjöholm sjunger "Gabriellas sång" i kyrkan och hennes fyllesvin och kvinnomisshandlare till karl  agerar publik genom att stå och trycka längs väggen började jag såklart gråta. Som alltid. Trots att jag sett filmen minst sju gånger.


Kommentarer

Åhå, inget mail? Det är lite mysiskt tycker jag för jag verkar inte kunna svara på antagninsbeskedet heller. Tydligen ska man kunna göra det via studera men det finns ingenstans. Vi får se vad som händer, helt enkelt :] Vore awesome om vi kom in bägge två så kunde vi tokskriva och toksurra en hel termin tillsammans!



Igårkväll pysslade jag knappt med nåt alls. Vi hade hyrt film och bakat cheesecake men mer än så blev det inte. Själv då?



Och Helen Sjöholm, ingen kan få mig att gråta som den kvinnan. Du är inte ensam! Det finns ingen mäktigare röst än hennes.

Skriv en kommentar