Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Matlådefix.

2009-07-23 12:51:46 i Recept

En av de bästa sakerna med att ha en ledig dag är att man har tid över att bunkra upp med matlådor inför en helg med jobb. Jag avskyr när vi inte har matlådor hemma i frysen. I och för sig händer det nästan aldrig. Jag vill inte utsätta mitt blodsocker för det.


Quinoa, broccoli, rädisor, cocktailtomater, vitlök, kalkon och matlagningsgrädde. Nu klarar jag helgen!


Kommentarer

Det lät inte alls dumt. Jag har ingenting emot om du vill fylla min frys med matlådor också, inte ett dugg, promise.
a e l
tänk om du bodd på plassn då hadd dö könna eta på mejeribarn mäst var evige dag.
Sv: Anders, jag tror jag klarar mig utan det, tack. Haha!

Skriv en kommentar