Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lokalpatriotism.

2009-07-07 21:58:37 i Allmänt




Idag har jag jobbat 13-21 samt cyklat i ösregn fram och tillbaka till jobbet. Nu värmer jag mig med tjocksockar som farmor stickat. Har inget att skriva om så ni får dessa bilder. Dalahästen i mitt hjärta! Denna burk är placerad på en hylla på vår tv-bänk. (Förresten, finns det kvar sådana där godisar? Hårda karameller med pepparmynt- och citronsmak? Mormor brukade bjuda på sånna i hennes bil!

Kommentarer

Ja saknar dig! Vi kanske kan styra upp en träning nästa vecka på tisdag eller onsdag typ, va sägs? Sorry att ja varit dålig på att höra av mig!

PUSS!

Skriv en kommentar