Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet går isär.

2009-07-03 20:32:00 i Allmänt

Slängde nyss in Thåströms platta "Skebokvarnsvägen 209".

Jag köpte den skivan hösten 2005. En höst med mörkare löv än vanligt. En höst då träden var kala och min halsduk drogs längre upp än den någonsin gjort och mössan ständigt var neddragen över pannan. Jag vandrade från min lägenhet till kiosken för att köpa mjölk av världens trevligaste kioskägare som alltid frågade hur det var och alltid gjorde tummen upp. Men den hösten var det egentligen inte så bra.

Nu är det bra. Det är jag glad för. Det är jag tacksam för. Och jag tänker på det varje dag. Även fast jag aldrig någonsin pratar om det.

Följ med fjärilar och fåglar som du ser
Kasta allting som du inte vill ha med
När vägen går isär och floden blir ett hav
Låt din stjärna visa vilken väg du ska


Jag borde ha ringt dig mycket mer än vad jag gjort.

Skriv en kommentar