Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag vill ha våren 2010 NU.

2009-07-08 22:20:08 i Allmänt

I februari 2008 lämnade vi Bia till Försvarsmakten igen. Då hade vi haft henne i ett år. Från 9 veckor till 15 månader gammal. Vår tid som fodervärdar var över. Det var en av de värsta dagarna i mitt liv. Bia var och är en fantastisk hund. Nu arbetar hon som sökhund inom vapen och ammunition och hon är väldigt duktig enligt hennes dressör. Sedan dagen då vi lämnade tillbaka Bia har något fattats i mitt liv. En hund. Jag har saknat och längtat efter en hund så länge nu och nu har vi bestämt att köpa en egen valp nästa vår. Lycka!




Alla bilder är lånade från www.gunhills.nu

Kommentarer

Mamma
Gud vad gulliga de är ! Ska bli roligt att få vara extra valpvakt, undrar vad Thimmie tycker.

Kram Mamma !
ÅH! JAG BLIR SÅ AVUNDSJUK SÅ JAG DÖR! Vad blir det för ras? Pax för förste hundvakt när befinner mig i Umeå!
Ann-Marie
Jag kan också vara hundvakt.



Ann-Marie
Holmsjöbergets Zorro
Hej hopp !



Ett synnerligt gott val. Flat coated retrievern är hundvärldens Peter Pan. Jag han redan höra tasstappet av de mjuka trampdynorna när valpen pedalar över den nylagda parketten.

Z
Vad roligt, är det från samma uppfödare som ni köpte Thimmie(?) För jag gissar att det blir en flat? Hur gammal är Thimmie nu?

Skriv en kommentar