Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Grubbe och Brännland.

2009-07-24 22:13:05 i Allmänt

Igår var vi först till Torsten och Ann-Marie där det bjöds på middag efter att Patrik bytt oljefilter på bilen i garaget. Vi fick dessutom med oss en burk lingonsylt därifrån. Sedan åkte vi ut till Stig och Berit med en en påse bullar vi bakade förra veckan. När vi kom ut höll de som bäst på och arbeta i trädgården och vi fick färskpotatis med oss hem. Snacka om lyx, hemlagad lingonsylt och färskpotatis. Nog har man det bra alltid. Tack!


Brännlandsborstnejlikor.

Konversation mellan mig och Patrik:

P: Carro?
C: Ja?
P: Vad heter de där blommorna som går i en massa rosa nyanser?
C: Borstnejlikor. Visst är de fina?
P: Ja! I vår trädgård ska vi ha borstnejlikor för 10 000 kronor!

Idag cyklade jag till Sabina och barnen på förmiddagen och åt ananas och melon. Efter fikat ritade vi, lekte doktor och sedan hittade jag på en dockteater som dock fick ett abrupt slut då Olivia inte uppskattade svartbjörnen Ellas ankomst till kaninernas bo. Klockan 13 cyklade jag till jobbet och jobbade till 21. Nu jobbar jag hela helgen och nästa vecka jobbar jag bara 2 (!) dagar!

Skriv en kommentar