Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Det är något som lurar.

2009-07-21 13:14:56 i Allmänt

Ett virus har lagt beslag på min kropp. Och nej, jag tror inte att det är svininfluensan. Jag har varit tätt i näsan från och till i några dagar nu och igår hade både jag och Patrik ont i huvudet på kvällen. Jag avskyr att vara sjuk, men jag vet att det finns värre saker. Det som är drygt är att det aldrig riktigt bryter ut. Ge mig 40 graders feber i tre dagar och sen en frisk kropp som strålar, inte detta halvmjäkiga tillstånd. Jag är less på att vila då jag ju hade vilovecka förra veckan. Jag vill träna! Hade tänkt att cykla till IKSU innan jobbet idag men då jag faktiskt har lite vett i skallen och Sabinas förmaningar som klingar i huvudet gör jag nog bäst i att enbart jobba ikväll och skippa träningen. Träna hinner jag göra när jag är 100 % frisk. Hoppas, hoppas, hoppas att jag INTE blir sjuk för jag jobbar i helgen och jag behöver helgpengar.  

Skriv en kommentar