Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vojmån.

2009-01-05 15:05:19 i Texter/dikter


Ni som hängt med i debatten (antar att den var svår att undvika) om utbyggnaden av Vojmån i Vilhelmina till förmån för vattenkraft, vet att den var hetsig och många gånger undrade man varifrån argumenten var grundade. Jag, med mina hjärtefrågor rörande bland annat detta ämne, ville såklart vara med och debattera i ämnet, men då hela webben och lokaltidningarna svämmade över med mer eller mindre avvägda inlägg så hoppade jag den intuitionen och ägnade mig istället till att skapa en limerick rörande Vojmån och nu såhär i efterdyningarna av omröstningen publicerar jag den.


En hätsk debatt i Vilhelmina

gjorde folket till mina och de dina.

Efter ett kallt röstval

och ett ofint baktal

är det nog allt annat än Vojmån som får sina.


Kommentarer

Skriv en kommentar