Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Träningsvår 2009

2009-01-05 15:15:24 i Träning

Träningsvåren 2009 har jag längtat till i tre veckor nu. Idag vid halv ett klev jag in i IKSU: sporthall där jag först ägnade mig till att köra ett snabbt styrkepass på 40 minuter för att avsluta med 40 minuters cykling. Jag lastade av ungefär en sjättedel av mina normala tyngder för att inte skrämma iväg kroppen mot en alltför tung träningsvärk. På spinningpasset däremot var det omöjligt att ta det lugnt. Instruktören var väldigt duktig, i synnerhet då 40 ungdomar i 13-årsåldern vällde in i träningslokalen. Det var tydligen två skolklasser som skulle pröva på att cykla inomhus. Det är rätt fascinerande att se när unga människor tror att man måste köra ur alla krafter från början för att i resterande passet sedan halvligga över cykeln med en ansiktsfärg som inte ens finns med på färgkartan över den röda färgen. Passet gick hursomhelst bra och jag ser verkligen fram emot en rolig och jobbig träningsvår! Tänkte försöka uppdatera mer gällande träning och så då det är lättare för mig att se hur jag utvecklas och så kan det ju vara roligt för er att läsa om mjölksyra, rep/set och rörlighetsträning. Eller?
Ett av mina nyårslöften (som jag kom på idag) är att jag ska försöka äta direkt efter passet då kroppen behöver energi fort för bäst totalåterhämtning. Förut kunde det gå över en timme innan jag åt ett mål vilket ofta resulterade i att jag kom hem med en energitömd kropp, dåligt humör och svaga muskler. Man behöver ju bara slänga i sig en banan, en youghurt eller en skiva grovt bröd med pålägg för att sedan fylla på med ett stort mål mat en stund senare. Det ska nog gå bra, lite mer planering bara, men det brukar ju jag gilla!

Kommentarer

Tack! :) Vad snäll du är! Vad glad jag blir! :D Jag bor i Trollhättan, typ en timme från Göteborg. Ne, det är bara lite vitt puder på marken. :(
haha.. kanske det. Fast den svenska sommaren är väl egentligen inte så mkt att skryta om överhuvudtaget. :P regnar mest hela tiden! :(
Hej! När du bodde i Lycksele, var du medlem i korpen då?

Skriv en kommentar