Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Och där försvann vinterknarret.

2009-01-12 15:15:46 i Allmänt

Jag ogillar verkligen vädret som är i Umeå idag. När jag var liten blev jag alltid irriterad på mamma när hon påverkades av vädret, men såhär i insiktstider har jag förstått att jag ärvt "förmågan" av henne. Sol och kallt - lycklig. Plusgrader, blåsigt och halkigt - lättretlig och melankolisk. Konstigt det där.

Jag längtar hem till Dalasjö.


Kommentarer

Jag tror alla är lite så : )

Skriv en kommentar