Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Medmänniskor.

2009-01-02 18:03:26 i Allmänt

Pappa och mamma bjöd en utav pappas projektkompisar med fru på fika idag och när de kom in i vår hall utbrast frun:
Men vem har all den där packningen?
Ja, det var ju såklart jag som hade trugat ned mina tillhörigheter i 8 mer eller mindre stora kollin. Och allt detta skulle jag släpa med mig på bussen.
Men du kan ju åka med oss! Vi har plats!

Så tack vare snälla medmänniskor sitter jag nu i lägenheten hemma i Umeå istället för att fortfarande vara på resande fot i en buss någonstans mellan Åsele och Fredrika. Ibland rullar livet på rätt bra. En underbar pojkvän har jag också.


Kommentarer

Hur lyckades du med den packningen?

Jag skrattade för att jag kände igen mig det där...

Men vilken tur du hade att de skulle till Umeå! :)
Hur lyckades du med den packningen?

Jag skrattade för att jag kände igen mig det där...

Men vilken tur du hade att de skulle till Umeå! :)

Skriv en kommentar