Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Klassikern.

2009-01-30 18:02:11 i Allmänt






När jag gick i mellanstadiet vid Dalasjö byskola fick vi i uppdrag att klistra fast lappar på varandras ryggar och skriva bra egenskaper hos varandra. Läraren samlade sedan ihop de lapparna och sammanställde ett kort till var och en där ens fina egenskaper var uppradade. En utav mina mest frekvent återkommande egenskaper enligt mina skolkompisar, var att jag var "bra på att skratta och vara glad". Här är två klassiska bilder på mitt skratt. Ibland skrattar jag så mycket att jag kiknar och måste hålla för ansiktet med mina händer. Om man ska tro på teorin (som jag såklart gör) att man får ett länge liv ifall man skrattar mycket bör jag bli minst 273 år gammal.

Kommentarer

Hemma hos mig tom :) det var en bra sommardag.. den 14e augusti 2007!
Ja, det var det! Men var det inte 2006? :)
Var det redan 2006? När jag nyligen hade flyttat in kanske? :) hmm..
Otroligt vackra bilder (och vackert motiv, såklart). Är det du som är mästerfotografen bakom det hela?

Skriv en kommentar