Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jag har ju haft jullov.

2009-01-06 11:57:40 i Allmänt

Och här kommer de utlovade bilderna!


På julafton körde vi enligt tradition skoter upp till byns fäbod för att där dricka glögg, umgås med byborna samt skriva en rad i gästboken. Mina bröder tycker alltid att jag svävar ut när jag ska skriva i den, men det får de ta!

Vi spelade en hel del schack. Ludvigs paradnummer i sällskapsspel.

Vi fick ett Trivial pursuit-spel i juklapp! (Som Kristoffer sedan snodde upp till Hemavan i fem dagar!)

Koncentration.

Jag och Ludvig innan tomtandet hos granngårdens barnbarn! Också det en tradition.

Och så kom den efterlängtade juldagen! Jag, Johanna och Emma.

Maria och Linnea

På annandagen kom kusin Oliver med familj.

Vi åkte ned till vår sjö (eller vår och vår, det är väl hela byns, men till vår del av sjön då, haha!)

Kristoffer älskar att elda! Det är bland det bästa han vet!

Min älskade mormor!

Ludvig fångade Oliver i en fin bild.

Min morbror Roger och Oliver busar.

Här får Roger igen!

Farbror Anders ville också pröva att tolka efter skotern.

Roger, Åsa och Olivers ena hund Tikka. En nio månader gammal jämthundstik.

Sen kom mellandagarna då Emily och Nikki kom på besök. Nikki lekte med guldskeden som även Idamari uppskattade när hon och Simon var på besök. Då var jag dock tvungen att ladda kameran, så från deras besök har jag inga bilder.

Jag och en utav de sötaste bebisar som finns!

Sedan kom nyårsaftonen då vi besökte kyrkan för att lyssna till en otroligt finstämd och underhållande konsert av Joel, Mika och Adam.

Vissa dagar var väldigt kalla. Egentligen för kalla för skoterkörning..

Jullovet avslutades med en dag av pimpelfiske som huvudaktivitet.


Kommentarer

Det kan du hoppa upp och sätta dig på. Jag som jobbat inom vården vet hur det är och jag, jag ska vara en riktig pain in the ass för personalen!
Vilka fina bilder! Och jag garvar bralln a mig när jag ser THE BLACK SHEEP!

Skriv en kommentar