Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hantverkare håller sig till sin profession.

2009-01-27 13:35:57 i Allmänt

I detta nu ackompanjeras mina tankar av ett ihärdigt borrande från badrummet. Hantverkaren har anlänt. Just nu håller han på att att byta golvbrunn vilket för mig sig ett oljud som inte är av denna värld. När jag kom hem idag från skolan skulle jag småprata lite med honom men han sa inte så mycket och avslutade vår, mest från hans sida, fåordiga dialog med uppmaningen:

Knacka mig på axeln ifall du vill något!

Han syftade såklart på att han bar hörlurar och därmed också en dämpad hörsel för utomstående ljud (typ mitt babbel). Varför får inte de som bor i det aktuella renoveringsobjektet också ha hörlurar? Sådana där stora, ljuddämpande med radiofunktion.

En sak som dock är bra med denne fåordige herre är hans uteslutande av viljan av att vara en hobbypsykolog som så många andra yrkeskategorier har en tendens att vilja vara. Frisörer är ett bra exempel. Jag har bara träffat två frisörer som jag faktiskt haft några någorlunda vettiga konversationer med som INTE innehöll någon som helst dragning åt socioempatiska, kognitiva och psykosociala områden. Rätt man på rätt plats är min kontext av denna lilla utsvävning.

Förresten. Visste ni att det är skillnad på ledarskap och management? Det tål att tänkas på en stund. Varsågoda.


Kommentarer

Skriv en kommentar