Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Grattis lillebror!

2009-01-20 21:55:17 i Allmänt

Idag har det varit en riktigt heldag. Började halv nio imorse och efter att jag med min seminariegrupp bestämt vissa regler och lagar inför våra dater traskade jag iväg till Humanisthuset där jag lunchade med Ida. Egentligen var vi schemalagda till 15.00 men då kursen nyss startat slutade vi tidigare. Efter lunchen gick jag till IKSU och tränade bröst och axlar på gymmet och avslutade med en timmes spinning, det var skönt. Jag tog en paus mellan passen för att käka mellanmål samt läsa inför seminariet på torsdag - det kallar jag effektivitet. Jag har aldrig varit bra på det här med dötid, vilket ju är bra många gånger. Mamma är i stan i två dagar så idag kom hon och brorsan på middag och vi (eller egentligen mest jag som vanligt) pratade om allt möjligt och så ringde vi och sjöng för Ludvig som fyller 16 (!!!!) år idag!


Skriv en kommentar