Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Glasögonprovning, skrattanfall och dragspelsskrämsel.

2009-01-28 21:49:17 i Allmänt

När jag gick förbi Elisabeth och Göran ikväll skulle Göran prova nya glasögon och jag och Elisabeth ställde genast upp som smakråd. Vi bestämde att vi inte skulle säga något om något par förrens alla par var provade. Göran hann prova två par innan vi exakt samtidigt brast ut i ett krampaktigt skrattanfall. Föremålet för skrattet var ett par roliga glasögon som inte passade Göran ansikte. Det var som om två gigantiska ögonbryn var fästa vid ramarna. Hur som helst var vi alla överrens om ett par som passade utmärk, så det var ju tur.

En annan komisk grej som inträffade för ett tag sedan var då jag, Patrik och Mathis var och åt middag på Grubbe. Efter maten provspelade jag Thorstens dragspel och Mathis höll en mycket djupgående analys av filmen "Barnhemmet" till Patriks stora förtjusning. Just under klimaxdelen av analysen när man som åhörare är som mest inne i själva filmen så slant dragspelet och världens ljud ekade genom rummet. Patrik fick panik och hoppade rakt upp av rädsla.


Patrik, Jag och Mathis, Storsjöyran, Östersund 2008. Jag är less på januari. Nu vill jag ha juli.

Kommentarer

Emma
Om exakt en vecka befinner jag mig i Vilhelmina! :) Då ses vi! (För visst hade du praktik) puspsuss
Emma - Yes, då ses vi! Jag längtar! Puss&kram.

Skriv en kommentar