Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ge mig boktips!

2009-01-11 22:59:03 i Allmänt

Jag gillar att det står "skapa" på fliken man trycker på när man ska skriva ett nytt inlägg. Ordet skapa är vackert. Jag har inte skapat något på länge. Jag behöver inspiration - och böcker är bra inspiration. Har ni något boktips ni vill dela med er av vore jag evigt tacksam.

Kommentarer

Stephen King "Att skriva"



Allt med Jonas Gardell.
johanski
Läs Gunnar Nordströms serie stjärnskott. Där utvecklas ditt svenska språk nå otroligt! haha
Om du vill bli sådär härligt sprittigt nykärsbokförälskad så läs Twilight-serien, helst på engelska eftersom språket är så otroligt mycket mer detaljerat i den. Den är fullkomligt underbar, jag svär!

Skriv en kommentar