Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

En frukost med dig och ditt nyduschade hår.

2009-01-10 15:08:56 i Musik!

Imorse väcktes jag av doften av nybakat bröd. Patrik gav mig frukost på sängen med bröd och varm choklad!
Efter frukosten åkte vi ned på stan där vi köpte en till stålsträngad gitarr och ett till munspel. Att ta med mig till en musikaffär är ett öde som kan sluta lite hur som helst. Jag vill köpa allt där inne. Synd bara att jag varken har plats eller ekonomi för hur många instrument som helst. Jag provspelade ett elpiano och (här ska det komma in hundra fula ord) vad det låter sämre än akustiska pianon. Det går inte att jämföra. Ljudet blir liksom plastigt och man kan inte känna någon som helst tyngd i tangenterna. Tacka vet jag flyglar. Akustiska flyglar. Får jag råd och plats någon gång ska jag köpa mig en sådan. Då kan jag tänka mig att leva på nudlar någon månad, trots näringsbristen som medföljer och det faktum att jag hatar nudlar.

Kommentarer

Vad tar Patrik i timmen för att lära Marcus baka bröd och laga mat?;) Jag skulle verkligen uppskatta om han fick lära sig av mästaren:P
Vad tar Patrik i timmen för att lära Marcus baka bröd och laga mat? Jag skulle verkligen uppskatta om han fick lära sig av mästaren!:P

Skriv en kommentar