Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Barnhemmet.

2009-01-03 23:42:33 i Allmänt

Jag är ju egentligen inget stort fan av skräckfilmer, men då de avnjuts (!?) i ett större sällskap kan jag klara av de 2 timmarna fasa de för med sig. Ikväll kom Alexandra, Marcus och Martin hit och vi såg Barnhemmet. Det var extra kul att träffa Martin eftersom vi inte sett till honom sen i somras efter hans flytt  till Göteborg till förmån för  studierna vid Chalmers.

Jag som alltid haft en förkärlek till äldre stora hus och gamla ting ändrade min inställning något i takt med att filmen passerade revy. Järnsängarna kanske får stanna kvar vid det årtal de kom ifrån.

Sömn nu. Pluggdag imorgon.

Kommentarer

Kan tänka mig det. Men jag ska nog ändå köpa det och försöka hålla beroendet i styr : P

Skriv en kommentar