Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

A monday lullaby.

2009-01-26 10:32:00 i Allmänt

Vaknade av att hantverkaren ringde till Patrik och sa att han "eventuellt kommer idag, senast imorgon". Hantverkare alltså.. Sedan ringde Göran och sa att någon snubbe skulle komma och plocka bort elementet och han var nyss här i 20 minuter och gjorde jobbet och drog vidare. Nu ska jag laga i ordning en skidåkarfrukost (nej, inga skidor idag, men en lång dag!) och läsa tidningen. Efter det energiintaget ska jag laga iordning matlådorna för dagen samt fortsätta läsningen inför seminariet på torsdag. Vid 13.00 ska jag träna och klockan 15.00 ska vi ha IKT-lektion där vi ska göra en broschyr i Publisher. Jag ska erkänna att jag inte direkt är helt förtjust i IKT-uppgifterna, mestadels för att de känns tagna ur sitt sammanhang. Sånt gillar jag inte. Lektionen håller på till 16.30 och jag planerar att knycka så mycket hjälp som möjligt så att jag kan färdigställa uppgiften idag. Vi ser väl hur det går. Efter lektionen börjar min körövning 17.00-19.00, där i mellan ska jag kasta i mig middag! Idag på kören ska jag argumentera för att ha kvar Get-trall - jag älskar jämtländska folkvisor, mer sånt i samhället! Nu = frukost och tidning.

Skriv en kommentar