Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

120 hp svenska i min famn.

2009-01-16 15:55:32 i Studentlivet

Då var det klart. Nu har jag mitt första ämne i min ägo vilket känns otroligt skönt, fast samtidigt lite läskigt att man nu förväntas kunna alltifrån litteraturhistoria, textanalyser och multimediala textframställningar. Nog kan man, bara man letar lite i förråden i huvudet. Idag var det alltså sista dagen för svenska 5, den stora opponeringsdagen, och jag måste säga att det gick som en vals! Har några småsaker att fila till vilket kanske tar 10 minuter och sedan har jag kammat hem 120 hp svenska. Jag är riktigt stolt över mig själv och taggad och förväntansfull inför den resterande utbildningen.


Så här glad är jag nu! Storsjöyran, Östersund. Sommaren 2008.

Kommentarer

Skriv en kommentar