Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Vi lovar bilder på badrummet nästa helg!

2009-02-23 11:53:34 i Inredning

Till Patriks farmor Ann-Marie och andra nyfikna och tålmodiga:

Nu är badrummet helt klart och både jag och Patrik är jättenöjda. Vi lovar att vi ska lägga ut bilder nästa helg! I helgen hanns det aldrig med någon fotografering och nu har jag tagit med mig kameran hem så Patrik kan inte fota något. Vi håller er på halster ett tag till.

Konversation i lördags:

P - Carro, kan du komma och titta om krokarna är raka nu?
C - Jarå.. det där ser bra ut.
P - Jamen, är de inte lite sneda?
C - Nej, det tycker jag inte.
P - Jo, jag gör om.

Efter en stund:

P - Kom och titta!
C - Fint!
P - Kan du hämta vattenpasset?
C - Men det är rakt nu! Ge dig! Det är superfint!
P - Men..
C - Tyst! Det är klart och rakt!

Perfektionisten Patrik goes krokuppskruvare.

Förresten: Jag fick honom för mig själv i fredags helt utan verktyg, vattenpass och golv!

Kommentarer

Anonym
Åh, jag är så nyfiken på hur det ser ut. Vi får ta en fikakväll hos dig nästa vecka. Husfruarna börjar på tisdag, kanske det skulle passa? Kram!
Ida
Och det var jag som skrev tidigare. Namnet försvann.

Skriv en kommentar