Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Många bäckar små.

2009-02-12 15:20:37 i Allmänt

Nu har jag rättat uppgifter, planerat moment och mailat elever så länge att det snurrar i mitt huvud. Just nu tar jag en välförtjänt paus med fika: nybakt bröd sen igår och grönt mango-te. Nyss pratade jag och några andra lärare om läraryrket. Det är verkligen en utmaning att vara lärare och det är kul! Om en stund ska jag lägga ned den här dagen och traska iväg till Emily, Jocke och Nikki. Emily agerar hemmafru till mig och bjuder på mat! Det ska bli roligt att träffa Nikki igen! (Och Emily och Jocke också såklart).




Skriv en kommentar